Det raserade huset

Vårt pepparkaksprojekt slutade illa. En entusiastisk 2-åring råkades knäcka ena gaveln i flera bitar, så det blev inget hus...

Istället blev det lite pepparkaksbakande (som pappan i huset utförde tillsammans med dottern). Traditionella julfigurer blandat med hästar, noshörningar och andra lite annorlunda motiv för just pepparkakor.

Att baka pepparkakor är något jag inte sysslade med innan jag fick barn (annat än när jag var själv var barn såklart). För faktiskt - jag tycker köpta pepparkakor är godare än hemgjorda. Jag kan inte minnas att jag någonsin smakat en hemgjord pepparkaka som varit bättre än köpta. Vilket i och för sig är trist, för de köpta innehåller säkert(?) onödiga tillsatser...och sånt gillar jag egentligen att iallafall försöka undvika så mycket som möjligt...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller med dig. Köpta pepparkakor är oftast godare. Men det kan bli lite roligare former när man bakar själv. Vi ska baka pepparkakor när barnen blir lite äldre.



Synd att det inte blev något pepparkakshus. Men papparkakorna ser fina ut i alla fall.

2008-12-18 @ 09:07:36
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: SL

Lätt att skylla ett trasigt pepparkakshus på någon som inte kan försvara sig.

2008-12-18 @ 21:31:54
Postat av: M

Du kan få komma över och laga det med henne nu när du är i stan :)

Bitarna finns kvar

2008-12-19 @ 22:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0