Gröna möss som äter på instrument

2,5-åriga L tittade på TV där några barn höll i möss. "Jag vill också ha en liten mus", sa hon.

Jag undrade vad hon skulle göra med den. "Jag ska klappa den. Och plumsa ner den i en liten burk" (Mössen på TV´n bodde i en liten akvarieliknande "glasburk"). Jag frågade om det skulle finnas något annat i burken, "Jo en liten grön mus till E" (lillasyster).

Sen började mössen på TV springa genom tomma toapappersrular, och även gnaga på dessa. Då tyckte L, "Min mus ska också äta på intrument".

Lustigt hur toapappersrullarna, som dagligen används till annat än att vara instrument, i första hand förknippas med instrument - som hon gjort en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0