Att älska allt och alla

Dottern L älskar precis allt numera. Det kom lite smygande. Först älskade hon sin lillasyster, sen sina föräldrar också. Ganska länge stannade det vid det, och kändes som att hon verkligen menade orden.

Numera är det inte lika exklusivt. Nu älskar hon allt. "Jag äääääääääälskar min skål" (en gammal sliten degskål). Eller "Jag äääääääääälskar min krita. Det här är min allra bästa krita", för att några minuter senare säga samma sak om en annan krita.

Hon äääääälskar med inlevelse. Smeker skålen mot kinden, kramar dockan, eller hänger runt vår hals och "äääääälskar" just det föremålet eller den personen.

Men trots den förlorade exklusiviteten är det ju underbart mysigt när hon kommer och kastar sig runt halsen och säger "Jag ääälskar min mamma. Du är min allra bästa kompis". (Just det där med "allra bästa kompis" är också populärt  numera. Ena timmen är det jag eller hennes pappa som är det, nästa timme är det hennes mormor, någon av hennes kompisars föräldrar eller någon annan...och oftast någon av hennes "riktiga kompisar" (som tur är, vem vill väl ha sin mamma till bästa kompis?)

Just när den här bilden togs så hade hon bedyrat sin kärlek till lillasyster E, som fortfarande är den som får överlägset flest kärleksbetygelser från L. Det är så gulligt och hjärtevärmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0