Leksaksbryderier

I vårast hus finns det väldigt många leksaker. Egentligen på tok för många. På något sätt har det blivit så att storasystern samlat på sig "alla" de traditionella sakerna. Hon har brädan som man ska slå ner plastpiggar i med en hammare, hon har gåvagn, hon har gunghäst, hon har leksaksspis, hon har dragdjur i trä från Brio, hon har babygym, klossar och bobbycar. Och mjukdjur, böcker, dockor, pussel...osv.

Ett av problemen som detta leksaksöverflöd innebär är - vad ger man till lillasyster? Hon är ju så liten nu så att behovet saknas, men någon liten fin träpryl från Brio borde hon väl oxå. Någonting som hon kan spara till sina egna barn. :)

Ett i-landslyxproblem utan dess like...men det får väl lösas genom någon dublett (eller "nästandublett") i det redan överbelamrade lekrummet.

När sedan småbarnsåren en vacker dag tyvärr är förbi för vår del - då hoppas jag att vårt leksaksöverflöd kan komma att glädja andra.

Några leksaker kommer jag att lägga undan och spara till min barn - och ge dem när de blir äldre/vuxna. Någon sak kommer jag nog att spara till mig själv oxå - som minne av den här tiden... Men resten vill jag göra något vettigt med. Kanske göra som Janina och ge allt till ett sjukhus som har brist på leksaker? Eller skicka det till något "öststatsbarnhem" (och hoppas på att sakerna verkligen kommer fram till barnen)?

Vi får se. Än är det som tur är många år kvar då vi själva har några i huset som vill leka. :)


Kommentarer
Postat av: Janina

Vad mysigt det låter att ha så små kidds :) & jag tycker absolut att du ska ge bort några när ni inte behöver dom längre :) Kul att kunna inspirera!

2008-11-12 @ 22:24:16
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0