Snö



I dag har årets första riktiga snö kommit. Inte mycket, men några centimeter i allafall. Vår tvååring tyckte det var roligt och inledde dagen med att bygga en snögubbe med sin pappa. En mycket liten snögubbe. När hon stolt skulle visa upp den för mig senare på dagen förstod jag faktiskt inte först vad hon menade :)
Men där stod den, en ca 20 cm hög snögubbe. Årets första!

En annan sak som hon gillar med snön är pulkåkning. Så idag har jag vandrat runt dragandes på en pulka med en glad 2,5 åring som oavbrutet ropade "johooo...johoooo". Man har tur som får syssla med sånt här på dagarna. :)

Pulkspår och översnöat jordgubbsland

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag längtar efter snö. Men då ska den vara på riktigt och stanna kvar. Inget slask!

2008-11-15 @ 21:19:25
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0