Storhandling

Jag älskar att storhandla. När månaden närmar sig sitt slut så börjar jag se fram emot vår månatliga storhandling. Jag tycker det är så roligt att gå runt och kolla på mat i affärens hyllor och fundera på vad man kan göra med den. Och att försöka hitta prisvärda saker att köpa, och nya roliga matvaror. Som föräldraledig kan jag dessutom konstatera att det är tur att jag gillar denna typen av shopping så mycket, för så där otroligt mycket shopping av andra saker till mig själv blir det ju inte...

Nu är allt upplockat i skafferier, kyl och frys. Maken är på innebandy. Barnen sover. Och jag sitter i soffan och njuter av tystnaden tillsammans med en kopp te och en bit av Marabous goda "Figs & Almond".

På dagarna råder det inte tystnad i vårt hus. Inte ens i fem minuter. Det ser 2,5-åringen till. :)
Hon har många funderingar, mycket att berätta och många sånger som ska sjungas.
En av dagens idéer var att vi skulle byta trappa i vårt hus. "Kan vi ta bort trappan? Och sen sätta dit en rulltrappa istället."
Nja, det blir nog inget av med det bytet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0