Biblioteket

Besökte biblioteket igår. Som alltid kom vi hem med en hög barnböcker, varav minst hälften är sådana som jag själv läste som barn (Pricken läste jag nog mest p.g.a mina yngre bröder, jag själv var nog rätt stor när vi köpte den).

Det är konstigt det där... I mina ögon är 9 av 10 gånger de böcker som jag själv har minnen till bättre än de nya. Antar att det är fel. Och att dottern själv kommer att välja att läsa någonting annat än "Fem-böckerna" om några år. Trots att dessa, för en sådär 25 år sedan, länge var mina favoriter ...

Nåja, världen förändras och förhoppningsvis är det inte så att "allt var bättre förr"?

Kommentarer
Postat av: Misen

:) Nej, man blir väl lite nostalgisk när man läser sina gamla barnböcker... Åh, Pricken känner jag så väl igen, läste den sönder och samman...

2008-10-08 @ 10:46:07
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Malen

Alfons är riktigt 70-tal för mig!

2008-10-08 @ 11:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0