Rosa bandet - ett av flera viktiga band

                                                     
Oktober månad är inte bara den månad då träden pryds av en otrolig färgprakt , bara för att dagar senare stå kala och spretiga efter höstens första storm. Det är även den månad då "Rosa bandet"-kampanjer pågår runt om i landet.

Låt rosa bandet bli en påminnelse om den kvinna som en gång skänkt dig ditt liv, som genom ett annat band, en navelsträng, i månad efter månad gett dig näring. Och vars bröst en gång i tiden gav dig både mat och tröst.

Skänk en slant för att fler mammor ska få se sina barn växa upp och för att fler barn ska få ha sina mammor hos sig! Och inte att förglömma, för att fler ska få åldras tillsammans med sin livspartner istället för att som
Ray Kluun stå ensam kvar mitt i livet... (Läs hans gripande bok om en mamma som inte fick se sitt barn växa upp, en flicka som blev moderslös och en make utan maka.)

I år driver jag en egen insamling via Cancerfonden. Klicka dig gärna vidare dit via bannern nedan och ge ett bidrag!

Stöd min insamling på Rosa Bandet

Kommentarer
Postat av: Misen

Åh, jag ska genast kolla på detta. Har flera rosa band, tycker både de är vackra och går till en bra sak!

2008-10-01 @ 12:15:30
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0