Sprid julglädje

Hoppets Stjärnas hemsida kan man läsa följande:


Visst är det häligt att få, men frågan är om det inte är ännu härligare att ge - speciellt till någon som nästan inget har.

För sextonde gången kommer vi - tillsammans med dig - dela ut julpaket till tiotusentals fattiga barnfamiljer och pensionärer. I år kommer paketen att delas ut i Lettland, Rumänien, Haiti, Argentina, Filippinerna och Europas fattigaste land, Moldavien. 

Tänk er den glädje det är att få packa upp en låda, till bredden fylld med smått och gott, när man knappt har mat för dagen. Det är sann julglädje både för dig som ger och för den som får ta emot sitt paket.

Ett sånt julpaket ska jag skicka! 

Hoppets Stjärna brukar även ordna så att man kan skicka liknande paket på mors dag. För några år sedan gjorde jag det, och det var väldigt roligt att gå runt i affären och leta saker att lägga ner i paketen. Just de paketen riktade sig till mammor och det blev en del schampon, ljus, mat, fika, garn och liknande saker i paketet. Och några leksaker till hennes barn. Jag har själv inget överflöd att ge av men om man handlar allt på en lågprismarknad eller liknande så blir det inte så dyrt.

Paketen passar dessutom bra att ge "som gåva till någon som har allt". Min mamma är en sådan. Och dessutom är hon en person som alltid vill hjälpa, såväl människor som djur och natur. Ett år blev hennes present på morsdag att en annan mamma fått ett paket fullt med "guldkant på tillvaron".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0