Var får dom allt ifrån?

Ibland börjar man undra...
Barn verkar kunna snappa upp vad dom helst. Våran 2,5 åriga dotter kom nyss gående med en ögonskugga som hon lyckats få tag i från något skåp, och sa "mamma kan jag få sminka mig när vi ska till v....annars undrar han". (v är hennes jämnåriga kompis som vi ska hälsa på i eftermiddag).

Jag förstår inte??
Man skulle ju lätt kunna tro att jag är en väldigt utseendefixerad person som inte handlar på ICA utan smink på mig. Men så är det inte. Dottern ser mig smnkad ungefär en gång i månaden skulle jag gissa. (När jag jobbade var det i och för sig dagligen), Jag pratar aldrig om smink, är inte särskilt intresserad om man säger så. Dottern har knappt någonsin sett annat på TV än lite Bolibompa och liknande så det kan inte komma därifrån heller.

När vi skulle på kräftskiva för ett tag sedan var hon med mig när jag gjorde mig i ordning och hon undersökte noga puderdosor och annat. Det är väl bara att konstatera att det gjorde ett stort intryck på unga damen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0