Kiss och bajs

Hos oss har det kommit och gått en strid ström av förkylningar de senaste veckorna. Allihopa är i det närmaste friska nu men storasystern i familjen är lite hängig och lättretlig fortfarande. Och lite tröttare än vanligt. Och argare.

Förmiddagen här i huset var ett enda skrik- och gråtkalas. Hon var ledsen, hon snavade, allt gick fel, hon gnuggade ögon och utövade konststycket att gäspa och skrika på en gång. För att få lite lugn och låta stackaren slippa plågas tänkte jag fixa en extra tidig lunch och sen ta en långpromenad med vagnen så att hon kunde sova (och jag samtidigt kunde få frisk luft). 

Man kan utan att överdriva säga att lunchen blev lite misslyckad. "Uääähh jag vill inte äta. Det är kiss i maten. Uääähhh. Det är bajsigt att äta". 

Sen: "Uuuäähh. Jag vill inte gå ut och gå. Det är bajsigt att gå ut och gå. Uuuäähhh. Det är bajs i vagnen" 

Damen är, som kanske märks, i en kiss- och bajsålder just nu. :)

När båda sötnosarna väl var påklädda och nedpackade i vagnen tog det ca 1 minut innan ögonen föll ihop på henne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0