Marian Keyes - Är det någon där?

En bok som jag läste nyligen och som idag gjorde sig påmind genom att ligga kvar under sängen (nu har den fått en plats i bokhyllan) är "Är det någon där?" av Marian Keyes.

"Världens bästa jobb och världens bästa man - hur kunde det ändå gå så snett?!
Men det gjorde det.

Nedbruten och omskakad ligger Anna Walsh på soffan hemma hos mor och far i Dublin. Hon är ett vrak i allas ögon men har bara en sak i huvudet: hon måste tillbaka till NewYork! New York betyder allt: hennes lägenhet, drömjobbet - och världens bästa man och make, Aidan. Men inget är sig längre likt i Annas liv... Väl tillbaka på Manhattan visar det sig att Aidan verkar ha försvunnit."

Marian Keyes är en författare som jag gillar att läsa när jag är på humör för något lättsamt och lättläst. I boken "Är det någon där?" får man huvudsakligen följa den fjärde Walsh-systern, Anna, men förstås även veta hur det gått för de fyra övriga systrarna sedan förra boken. Boken påminner väldigt mycket om Kayes andra böcker men den har en något sorgligare underton än vad man är van vid. Som alltid med Keyes är det dock i första hand en humoristisk bok. Boken är lättsamt skriven men ändå gripande och jag i det närmaste sträckläste den (blir ofta så med Keyes). En av hennes bättre skulle jag kalla den.

Betyg: 4+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0