Eksemen är inte så bra

Igår hade det gått fem dagar på helt mjölkfritt. Tyvärr blir eksemen på kinderna bara värre - rödare och knottrigare. Och hon störs mer av dom. Igår smorde jag med lite hydrokortison som "underhåll", vill ju inte att det ska blossa upp på riktigt igen. Fortsätter annars som tidigare - mjölkfri kost och mycket mjukgörande. Det kan visst ta ett tag innan kosten ger effekt så det är för tidigt att ge upp.

Det konstiga är bara att händerna sakta men säkert förbättras och blir slätare och mindre röda. Jag har inte smort dom med kortisom överhuvudtaget då det känts onödigt. Fattar ingenting.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej,
Jag googlade på eksem o hittade din blogg med bilder på din söta dotter. Jag har en son på 1 år som har precis likadana kinder och lite överallt på kroppen. Vore kanon om jag fick höra hur det gått för er o om jag kan få lite råd. Han kliar sönder sig o har sömnsvårigheter pga detta. Har behandlats med massa olika salvor mot svinkoppor o har även fått diagnoser som mollusker

2012-08-25 @ 21:47:29
Postat av: Maria

Hej,
Jag googlade på eksem o hittade din blogg med bilder på din söta dotter. Jag har en son på 1 år som har precis likadana kinder och lite överallt på kroppen. Vore kanon om jag fick höra hur det gått för er o om jag kan få lite råd. Han kliar sönder sig o har sömnsvårigheter pga detta. Har behandlats med massa olika salvor mot svinkoppor o har även fått diagnoser som mollusker mm. Jag håller på att bli galen av allt detta, man vill ju bara att ens bebis ska få må bra och att man ska få pussa på mjuka runda kinder istället för såriga eksem :-( Maila mig väldigt gärna om du känner att du vill dela med dig av dina erfarenheter.
Med vänlig hälsning, Maria

2012-08-25 @ 21:50:52
Postat av: Maria

Vet inte om min mail kom med: [email protected]

2012-08-25 @ 21:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0