Trädgårdsarbete

Idag har varit ännu en nästan heldag ute. Jag har målat staketpinnar medan L har gjort en lerpool till ett troll. Jag har krattat löv medan L har lekt i lekparkens sandlåda som just nu mest består av väldigt blöt sand. Av förståeliga skäl var L inte ren när vi gick in för lunch...

Eftermiddagen blev lite renare. Jag krattade ännu mer löv och rensade sedan gammalt ogräs i rabatter och L ville vara med. Hon var en väldigt stolt "medhjälpare" (som hon själv brukar säga). Noggrant krattade hon gräsmattan och lastade gamla löv i sin lilla skottkärra. En stund iallafall. Krattandet gav hon upp rätt fort, men skottkärrskörandet var intressant desto längre. Hon stod redo vid rabatterna och lastade snabbt i det ogräs som jag hittade. Förutom vissa gräs som hon av någon sorts rättviseskäl bar till min stora skottkärra, för den "kunde ju inte vara tom".

Det var roligt att se lite grönska på gång upp i rabatten.

Och ännu roligare att se de buskar vi planterade i fjol fulla av knoppar. Jag skulle kunna gå runt i timmar och bara titta på kvistar och blad.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänk vad snabbt grönskan kommer igång när den en gång får fart!

2009-04-29 @ 12:57:46
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0