Glada kor?

I min hemby finns numera en köttbonde. Jag brukar se hans kor beta ute på ängarna när jag passerar där (byn ligger bara någon kilometer från mitt nuvarande hem).

Jag tycker det känns bra när det, som det visade sig göra idag, fins möjlighet att köpa köttfärs i Coops köttdisk från just dessa djur som jag sett i "verkligheten" - och som verkat må bra.

I valet mellan lång föräldraledighet och andra prioriteringar så blir det annars vanligen så för oss att köttfärssåsen och köttbullarna lagas av de billiga köttfärsstorpacken som brukar finna att köpa - men när det finns närproducerat och/eller KRAV-producerat till rimliga priser brukar jag alltid försöka välja det även om det blir lite dyrare. Däremot är det svårt att göra det valet de gångerna det innebär en alltför stor prisskillnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0