Sju sanningar

Fick en utmaning av "En mammas betraktelser" att skriva sju sanningar om mig själv.

Väldigt svårt. Men här kommer dom.

1. Jag "silar mygg men sväljer fjärilar". Jag försöker leva snålt och ekonomiskt till vardags - främst för att spara på föräldradagarna. Men gillar ändå att ibland kunna unna mig något - och då köper jag det jag vill ha (även om det är lite dyrt) utan några större grubblerier eller ångest över det. Sen snålar jag in lite extra på småsaker ett tag istället. 
2. En sak jag inte snålar så mycket på är maten. Jag letar extrapriser och anpassar vår mat efter vad som just nu är billigt. Men är det något vi prioriterar så är det ändå att äta gott.
3. När jag var liten ville jag under en period bli astronom (inte astronaut), en annan period var drömyrket arkeolog. När jag blev äldre hägrade yrken inom restaurangbranchen - eller kanske som inkastare på någon grekisk ö. Jag blev inget av det.
4. Jag är pedant - när det är nystädat. Sen när det väl börjat bli stökigt så kvittar det för mig om det blir ännu lite mer stökigt.
5. Jag skjuter alltid upp att gå till frisören - tills det är håret är så ohanterligt och jobbigt att det är helt akut. Vet inte varför egentligen.
6. Jag har aldrig förstått facinationen i "kickar" som exv. bungyjump eller fallskärmshopp. Eller för den delen att bestiga berg. Jag hör inte till dem som skulle få en kick eller känna någon sorts stor stor glädje över att "jag fixade det". Detsamma gäller att exv. pressa kroppen till att vinna ett VM-guld i någon sport. Jag struntar rätt rejält i den typen av "prestationer". (Och tror inte ens de är hälsosamma - även om jag tror vardagsmotion är väldigt viktigt).
7. Jag skulle vilja kunna mycket mer om mat - om tillsatser (vilka är skadliga och vilka är helt ok?), om vilka födoämnen som är särskilt bra (eller dåliga) för kroppen. Och ha pengar att alltid kunna välja att köpa de råvaror jag vill.

Nu skulle jag utmana sju stycken. Men jag har sett den här utmaningen cirkulera så länge nu - så jag vet inte vem jag ska utmana. Så det blir tyvärr stopp här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0