En social ung dam

L är den i familjen som är överlägset mest social. Dagligen kommer förlag som "Jag undrar om vi kanske skulle ringa till mormor och fråga om hon vill komma till mitt hus". Eller "Jag tror vi ska gå till F (kompis som bor i närheten) idag". Varje gång hon får chansen att prata i telefon inleder hon med någon av fraserna "Hej, jag tänkte att du kan komma hit till mitt hus" eller "Hej, jag undrar om jag kan komma till er idag".

Och inte nog med det. När vi hälsar på hos någon är hennes inledande standardfras: "Vi ska stanna länge idag" (Inte  orden om att man har mycket att hinna med och därför bara kan stanna en kort stund - som nog är vanliga att vi vuxna inleder med).

Men det är inte alltid hon är så social - eller inte mot alla rättare sagt. Idag när vi hade varit ute på en promenad skulle hon stanna hos sin mormor och morfar en stund när vi passerade dom på hemvägen. I hallen råkades jag säga något ord om att vi (föräldrarna) kanske också skulle stanna...då kom det, högljutt och bestämt, "NEJ".

Vi föräldrar är inte lika populära som andra just nu...

Som tur är vänder det fort och när vi väl kommit hem duger vi igen :)

(Man kan tro att stackarn sitter ensam med oss jämt när man läser det här - men så är det inte, vi är inte helt associala utan hälsar ofta på (eller får besök av) både jämnåriga och andra. Men hon är omättlig. Det ska helst ske varje dag och hela dagarna.)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, det gäller att bli självständig så snart som möjligt. ;-) Hur gammal är hon?

2009-02-01 @ 12:49:17
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0