Sinnesförvirrad eller lättroad?

Idag har vi gjort den månatliga storhandligen. En stor höjdpunkt tycker jag (frånsett att komma hem och packa upp påse efter påse efter påse...)

Min man tycker att denna månatliga begivenhet är mera ett "måste", ett "nödvändigt ont". Han tycker det är nästan konstigt att tycka det är så kul som jag tycker det är. Men han borde vara tacksam - tänk vad mycket pengar man sparar på att få nästan samma kick av att handla mat som av att handla kläder.

Men ibland undrar jag nästan själv också - vad ligger bakom denna stora förkärlek till att storhandla mat? Förutom då min stora passion för att planera middagar och sånt.

Är en person som gillar sånt
A. Någon som har universums tråkigaste liv?
B. Någon som är väldigt lättroad?
C. Någon som lider av akut sinnesförvirring?

Jag anser mig inte ha ett tråkigt liv för fem öre - så det känns inte som ett A. Jag hoppas på att det, av de två kvarvarande alternativen, blir ett B.

Kommentarer
Postat av: Åsa

:-D Tror snarare på att det handlar om att du är intresserad av mat. ;-)

2009-01-24 @ 17:53:02
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Anna

Så där är jag med. För mig handlar det mest om uttråkning tror jag - och chans till egentid (Jag handlar ensam). :)

2009-01-24 @ 20:28:27
Postat av: SL

3

2009-01-25 @ 02:14:25
Postat av: M

SL - Du åker ju själv runt i affärer i timmar bara för att hitta just den mat du vill ha :)

Fast iofs kanske du inte tycker det är roligt under tiden...

2009-01-25 @ 14:52:41
Postat av: Misen

Äsch, det är väl bra att ha den hobbyn. Jag älskar också att storhandla, fastän det handlar mer om veckohandling för mig.

2009-01-25 @ 21:28:55
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0