En dans för Michael Jackson

Jag läste nyss att dansgruppen Bounce söker minst 100 dansare på onsdag. Dansarna ska öva in originalkoreografin till Michael Jacksons "Beat it" och sen framföra den som en hyllning till Jackson. Först på Drottninggatan, sen på Centralstationen och därefter på Stureplan.

Dansen kommer att filmas av ett professionellt team och klippas ihop för att sedan läggas ut på youtube och spridas världen över. Upplägget är att en person börjar dansa mitt i folkmassan, därefter fyller de andra utplacerade dansarna på allteftersom. Alla som är med är klädda på ett sådant sätt att de smälter in i mängden.

På youtube finns en del klipp från när andra gjort liknande arrangemang. Jag har fastnat för denna film. Mäktigt.

Jag hoppas att det blir stor uppslutning på onsdag. Michael förtjänar att hyllas tycker jag (även om jag inte har varit en av hans största lyssnare precis). Synd bara att han inte fick uppleva alla de enorma hyllningarna, som han nu får, då han var vid liv. Han har nog haft en hel del tunga år sedan hans excentriska sidor allt mer kom att ta fokus från musiken.

(Jag utgår alltså från att han inte var pedofil - jag tror han i mångt och mycket var en liten pojke i en vuxen mans kropp. En pojke som vill leka med andra unga barnstjärnor, som levde den typ av liv som han själv kände till. En udda och excentrisk, ganska trasig, man - men inte en ond man...är min gissning utan att ha en aning om sanningen).

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det var riktigt häftigt tycker jag.

2009-07-08 @ 13:02:39
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0