En galen predikant har intagit vårt sovrum

E har fullt upp just nu. Hon håller precis på att finslipa kryptekniken (tar sig fram ett par meter nu - om än inte i racer-fart), hon håller på att lära sig äta själv, hon övar frenetiskt på att ställa sig upp mot olika föremål, hon babblar och babblar. Väldigt fullt upp alltså.

Hennes hektiska schema har resulterat i att hon numera har bestämt sig för att det är bäst att vakna före kl 6 och snabbt påbörja övandet. Så ungefär varje morgon vaknar jag av ett en pigg och glad E står högljutt babblande och gungar på alla fyra. Eller övar att stå upp (varvid hon använder mitt öga eller hår som balansstöd). Eller favoriten - stå upp på knä och maniskt mässa "Bla bla bla bla...Da da da da...Bla bla bla bla"  och samtidigt banka i takt med en hand eller två mot närmaste "underlag", dvs ofta min panna. Så står hon och "predikar". Länge.

Behöver jag nämna att det är omöjligt att somna om. :)


Kommentarer
Postat av: Misen

Låter gulligt, men något jobbigt kan jag tänka mig så tidigt på morgonen.

2009-03-20 @ 16:27:37
URL: http://homeostas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0