Loppisfynd

I lördags var jag och L på loppis här i stan. Det blev en del inköp och vi kände oss båda två rätt nöjda tror jag. L hittade en jättefin liten jordglob som hon genast fastnade för. Den fick följa med oss hem för 20 kr.

Jag har länge varit ute efter en servis som komplement/alternativ till våra Ikea-tallrikar och nu fick det bli "Sparta" från Upsala Ekeby. Inte min absoluta favoritservis - men då jag vill ha något i den stilen men som dessutom ligger i sådan prisklass att jag törs använda tallrikarna och som jag har råd att komplettera med lite såssnipor och annat så är just den ett bra val. Delar till den ligger ofta på ganska ok prisnivå - om än inte lika billigt som jag fick mina tallrikar i lördags. En hundralapp för arton delar.

Sen blev det en del nyttoföremål. Två ugnssäkra ovala fat från Gustavsberg för 20 kr styck, några liter- och decilitermått i rostfritt stål för 30 kr tillsammans, ett par ugnsformar med lock för 20 kr styck. Jag känner mig mycket nöjd med köpen då allt detta är sånt vi faktiskt behövde (annars blir det ju lätt att man kommer hem med enbart saker man kanske egentligen inte behöver).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0