Julpaket via Hoppets Stjärna

Då var banankartongen packad och klar. Fick inte plats med allt jag hade tänkt mig men hoppas paketet kommer till glädje för mottagaren ändå.

Hoppas även att just den Lettiska barnfamilj som får mitt paket har riktigt små barn. Vi har nämligen haft ett överblivet paket babygröt stående i skafferiet - det har känts fel att kasta det men vi har inte haft npgon glädje av det då det inte var mjölkfri gröt. Iallafall bestämde jag mig för att kasta ner det i banankartongen. Om inte mottagaren har små barn så kanske någon de känner har det...

Förutom gröten innehåller kartongen lite olika matvaror - konserver, torrvaror, hygienartiklar, li´te godis, ljus, kortlek, kritor och ritpapper, en filt m.m.

Dessutom köpte jag en liten söt julprydnad. En sådan vattenfylld liten glasbehållare som det "faller snö" i om man skakar den. Hoppas den kan bringa lite julglädje hos  något barn som kanske lever i en värld där glitter och glans saknas - där det man äger bara är vardagens måsteprylar...

Information för den som vill skicka ett paket finns hos Hoppets Stjärna.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vilken bra idé!

Vi har sänt två julklappar via "Aktion julklappen": http://www.webaid.se/julklappen/



Barnens dagis anordnar det varje år, så det är lätt och bra att delta.

2009-10-29 @ 14:28:25
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: M

Vilken bra grej "Aktion julklappen" oxå verkar vara!

2009-11-01 @ 10:26:21
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0