Dagen idag - fortsättningen

En väldigt ordinär dag. Så kan man beteckna min dag.

Efter att de två yngsta barnen vaknat gick vi till dagiset för att hämta L. Jag lämnade den stora syskonvagnen hemma och istället fick A vara i bärsele medan E fick åka i en vanlig vagn.

Väl hemma igen så fick L och E stanna ute på gården och leka medan jag gick in och förberedde det som gick att förbereda till dagens middag. Sen blev det lite sagoläsning, lite småplock, ännu mer tvätthängning och till slut middagsdags.

Vi åt en kyckling och bulgur-rätt som kändes sund och var god. Ungarna var iallafall väldigt förtjusta i den - särskilt i cashewnötterna.

När vi satt och åt kom min mamma förbi med bär som hon plockat åt barnen. Röda vinbär, jordgubbar, hallon, svarta vinbär. L och E blev överförtjusta (som de alltid blir när hon kommer med bär).

Efter middagen gick jag och L en sväng till ICA och stannade till lite snabbt hos min kompis H då L ville ge henes son V en blomma. När vi kom hem var det bara lite småplockande (igen), kvällsmacka (och nyplockade bär) för barnen och en kort stund framför Bolibompa och sen sovdags.

Nu sover alla barn sedan ett tag och vi vuxna njuter av en kopp te i stillhet. Till den har vi dessutom nybakat bröd.

Ungefär så här ser de flesta av mina dagar ut. Det är tur att man inte har så stora krav på spännande händelser, glamour osv :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vad länge sedan det känns som om man åt jordgubbar!

2010-08-18 @ 18:45:10
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0