Det händer mycket nu 2

Det är inte bara med A´s utveckling som det händer saker just nu. Även vårt fasadbyte går framåt. Igår när barnens farfar var här så färdigställde vi allt fram till och med vindväven. (Jag var dock inte så innefattad i detta "vi" - tyvärr. Förr har jag och maken renoverat en hel del tillsammans, då vi båda gillar att hålla på med sånt, men med tre små barn så blir en av oss upptagen med annat stora delar av dagen. Sett till optimal användning av resurser blir det tyvärr jag som inte renoverar mindre då. Vi har kort om tid och då är det smartare att maken, som ju är fysiskt starkare och därför gör vissa typer av arbete snabbare än mig, får mest byggtid).

Idag har vi grundmålat fasadplankor m.m. Målningen kan vi nog klara lika snabbt - men jag tycker det är så trist att måla så det blev maken som fick måla mest ändå. Han tycker iallafall att det är någorlunda uthärdligt att måla. :)

Jag passade istället på att bland annat baka en blåbärspaj av bären som barnen plockade igår (antagligen plockade deras mormor och morfar en ganska stor del av dem skulle jag gissa).

Imorgon kommer barnens farfar igen och då är det dags att börja spika upp panel m.m.

Hoppas på att vara färdiga med väggen snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0