Fasaden just nu



Nu börjar det närma sig. Allt, utom någon liten plåtdetalj, är på plats. Bara målning kvar sen.

I morse ägnade jag ett par timmar åt att röja upp ute på gården. Gamla spikar, brädbitar, gammal isolering. Det blir en del skräp när man byter fasad. Hur som helst var det ljuvligt att städa. Det regnade och jag gillar regn. 

Dessutom var det alldeles tyst. Det var skönt för mina öron efter att jag i princip ansvarat helt själv för alla tre barnen från morgon tills att de somnat de senaste dagarna. Tystnad har alltså varit en bristvara... 

Men. Att byta fasad med tre små barn hemma tar på krafterna och tar dessutom lång tid. Jag hoppas att nästa gång som vi får för oss att byta en fasad (alla ska bytas men vi tar det pö om pö) så vinner vi på lotto i samma veva. I så fall så lejer vi bort delar av arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0