Kläder i överflöd

Idag rensar jag kläder. Har börjat med E´s och L´s kläder eftersom de har garderoberna i samma rum.

Bort med sommarkläder. Bort med E´s urvuxna kläder (L´s urvuxna åker direkt till E´s garderob). Alla dessa kläder ligger nu i en stor hög - i avvaktan på att sorteras in i sina respektive kartoner i förrådet. Som en fet påminnelse om hur rik man är trots allt. Hur många barn i världen finns det som inte ens under sin livstid äger den mängd kläder som jag i dag rensat bort? Många antagligen. (Högen är stor)

Till vårt försvar kan sägas att jag är något av en rea-expert - nästan alla kläder är fyndade till bra pris. Att jag även handlar begagnat. Och att vi fått ärva av både släkt och vänner - ofta efter att vi redan hunnit köpa in i just den storleken. Men ändå.

En vacker dag då vi inte behöver kläderna kommer dock något barnhem eller liknande, där det finns barn utan detta "överflöd", att få del av våra kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0