Med maten långt borta



Idag har jag varit med L på hennes ridning. Nästan två timmars utevaro från hemmet. Utan att vara så nära att jag kan komma hem på 5 minuter om det skulle behövas.

Men det har gått bra. A är ju så "stor" nu att hon inte håller på att dö av svält direkt efter en tupplur. Och så att man vet att hon klarar sig ganska länge utan mat efter det att hon ätit.

Jag tog en långmatning mellan 16.00 och 16.30 och sen åkte vi. Nu när jag kom hem hade hon precis slumrat till lite efter att ha varit på gott humör hela tiden.

En annan som varit på gott humör är L. Idag fick vi föräldrar lägga upp grimskaften på hästens hals och barnen fick rida helt själva - både längs med spåret och i slaom mellan koner. Det gillade L.

En som däremot inte varit glad är E. "Jag vill också rida!!!" skrek hon när vi skulle åka. Men det går inte - hon är för ung. Någon gång under hösten ska hon däremot få följa med och rida L´s häst un stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0