Stand-in på hästryggen

Idag var L för sjuk för att få gå på sin ridning. Eftersom E alltid är så ledsen över att hon inte får följa med och rida så tänkte jag att detta ju kunde vara ett bra tillfälle för henne att få prova. Givetvis går det ju att åka och umgås med hästar vid andra tillfällen också men det blir aldrig av - oftast har man ju rätt fullt upp. Men idag när vi ändå var inställda på att åka iväg så kändes det passande.

Så jag kollade med hon som håller i ridningen om E kunde få testa att rida lite idag när L inte kunde komma. Och det gick bra. (E är ju annars för ung då ridlekisgrupperna är för barn som är ungefär 3-5 år gamla).

E var minst sagt glad. Med en viktig min bar hon fram hästens borstar och använde alla varianter. Hon red sedan med på hela lektionen och visade sig ha väldigt bra balans. Hon satt som gjuten i sadeln. Provade till och med på att trava. I den lilla uppförsbacken upp till stallet satt hon och pekade med hela ena armen på olika saker. Höll knappt i sig med den andra men satt ändå hur säkert som helst. Såg ut som en liten cowboy...

"Jag kan rida själv. Det var roligt det här. Jag kan rida" osv osv mässade hon med ett leende på läpparna under tiden som hon red.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0