Vad gör man nu då??



Sedan en tid tillbaka är alla kläder i strl 50 och 56 bortrensade från A´s byrå. Förut, när jag rensat bort dessa söta små kläder efter att L och E använt dom, så var det självklart att spara allt. Vi visste ju med säkerhet att det skulle bli fler barn (om biologin eller ödet och vad som nu styr sånt ville det). Så då var det bara att lägga in allt i rätt låda i förrådet.

Nu är det annorlunda. Det finns tyvärr inget bestämt om att det ska bli fler. Om det blir fler så är det några år bort. Man måste ju ha tid för de man har. Dessutom måste jag ge mitt jobb en chans att ha mig på plats mer än 9-10 månader åt gången.

Jag fyller 37 år i år. Man kan alltså utgå från att de kläder som nu rensas bort efter att A använt dem aldrig mer kommer att användas. Inte av oss iallafall.

Så den här gången är det inte bara att lasta in kläderna i en låda i förrådet. Nu ska bara vissa plagg som betytt extramycket för oss sparas. Resten ska bort. Vissa saker ska säljas men det mesta kommer att gå till någon som behöver det.

Därför har det nu sett ut så här invid A´s byrå i flera veckor. Alla hennes kläder i strl 50-56 ligger i en hög. Jag har inte riktigt orkat ta tag i det vemodiga utrensandet. Detta är ju till stor del kläder som alla våra barn använts den första tiden i livet. Men nu börjar jag vara på gång. Är i sorterar- och rensartagen. Så snart kommer högen vid byrån faktiskt att försvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0