Halvfart - och snart nytt år

Här i huset har vi gått på halvfart senaste dagarna. Jag har drabbats av en riktig förkylning, en sån som gör att man faktiskt känner sig sjuk på riktigt. Inte bara snuvig alltså. Barnen har klarat sig rätt bra men lite snuviga är dom. Mest A då "förstås". Och hon är ju den av barnen som blir påverkad av snuva - och sover lite halvdåligt.

Maken har jobbat sedan i tisdags. Jag har varit ensam med barnen - febrig och trött. Vi har myst och läst böcker. Och de har fått se på ett par julklapps DVD-filmer. :)

Men nu börjar det kännas bättre, även om jag inte är helt frisk ännu. Det känns skönt att krafterna återkommer.

Inte nu för att förkylningar är så mycket att klaga över. Sjukdomar kommer och går. Och så länge de är av typen som just "går" så är det ju ingen större grej. Värre saker kan hända.

Imorgon blir det nyårsfirande med goda vänner. Ett tidigt sådant på grund av alla små barn.

Idag har E och L varit över till mina föräldrar på middag.

Jag vet inte vad de såg fram emot mest - dagens middag, eller morgondagens "fest". Båda sakerna har iallafall varit ytterst populära.

Nu är det dags för sängen. Samla lite krafter efter dagar av dränering...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0