Öppnat en julklapp



Jag har redan öppnat en julklapp. Men det är den som jag fått från jobbet - så det räknas inte som "för tidigt". Jobbjulklappar är ju en lite annan sak än vanliga julklappar.

Paketet innehöll iallafall två uppsättningar sängkläder. Juligt rött och vitt.

Vi har i och för sig högvis med sängkläder - men allt är antingen:
- gammalt och slitet, ofta så gammal som att det hängt med sedan jag och maken flyttade från våra respektive föräldrar för ca 20 år sedan (hemska tider vad åren går fort)
- inköpt på Ikea (inget fel med det, men Ikeas lakan är tunna, så tunna jämfört med de som jag nu fått)
eller
- sånt som man får gratis från Ellos ibland när man beställer andra varor för 500 kr eller liknande.

Just sängkläder är alltså inget som jag/vi brukar prioritera särskilt mycket...

Så det känns lite lyxigt nu med dessa nya, tjocka sängkläder.

De får invigas till jul. Då blir det god mat, nystädat hem, julklappar, julpynt. Och sova på nya, lyxiga sängkläder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0