Åka till Persien

Idag har jag varit på bokrean. Vanligen hör jag till dem som nästan hänger på låset första dagen men tyvärr tycker jag att rean har urholkats. Antagligen är det till stor del "internets fel". Numera finns ju billiga böcker tillgängliga nästan jämt.

Det blev bara tre böcker. Två kokböcker (vilket ju verkligen är behövligt för en som har ca 1,5 hyllmeter med kokböcker redan - men jag kan aldrig måtstå just sådana). Dn tredje boken blev en ny kartbok vilket kan behövas - våran gamla är väl ca 15-20 år gammal och med andra ord inte riktigt överensstämmande med verkligheten. Sedan blir det skönlitteratur och barnböcker när de rear ut rean til halva priset (och kanske några inköp innan det med).

Nu ligger L och läser i kartboken med sin pappa. Hon har den senaste tiden varit väldigt fascinerad av Egypten - det är mycket prat om pyramider, mumier och faraoner... Och nu kollar de in hur det ser ut på kartan och sånt. Spännande låter det som. Även Persien verkar intressant för hon sitter och pratar om att hon vill "åka till Persien och Egypten".

Men mest spännande verkar Egypten vara för nu hör jag att byggandet avbrutits till förmån för ny sysselsättning - "bygga Egypten av klossar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0