Fettisdagen

I dag är det fettisdagen. Jag älskar semlor och tycker därför det är en ganska bra dag (inte för att mitt semelätande nu är särskilt styrt av en viss dag men det är ändå trevligt med en dag som "hyllar" ett av få "fikabröd" som jag tycker är så där riktigt, riktigt gott).

Vi (maken och L var det nog förresten) bakade ju semlor för ett tag sedan och vi har nog några liggande i frysen men jag vet faktiskt inte om det blir något semelätande för oss idag - vi har ätit så onyttigt sista dagarna så suget är (iallafall just nu) inte så stort faktiskt.

En som iallfall ska äta semla är L. De ska baka egna semlor på hennes förskola idag och sedan ha fika. De bakar ganska ofta där (på kanelbullens dag var det bullbak och inför jul hade de en dag med pepparkaksbak och en annan med bak av lussekatter). Det tycker jag är bra. L gillar att laga mat/baka och liknande så det är ju roligt att hon får göra det ibland på förskolan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0