Ibland kan man bli lite trött

Ett exempel på en sådan situation är när ettåringen har haft en natt med hög feber, rosslig hals och uppenbarligen även ont i halsen. När man själv somnat strax efter tretiden efter att ha vakat över skakande och darrig ettåring, vaknat av ledsen ettåring, försökt få i vätska i febrig ettåring, försökt söva ettåring som plötsligt går från dval-liknande tillstånd till åtminstone ytligt sett piggt tillstånd. Och sedan fått tre-fyra timmars sömn - som avbrutits ungefär en gång i timmen av ledsen ettåring.

När man sedan tillbringat en hel dag på jobbet. En dag som inte ens var en enkel "kontoret-dag" då det går att vara lite extratrött någon gång ibland och ta igen det vid annat tillfälle - utan självklart en dag med "resa" till annan ort där tankekrävande prestationer förväntades av mig.

Sådana dagar kan man bli lite trött. Just därför är jag trött just nu. Och kan konstatera att det blir en mycket tidig kväll för mig.

Det är inte jobbiga nätter eller annat som sliter ut människor - det är om man inte tillåter sig att vila efter sådana händelser (eller inte tillåts göra det). Så länge man inser att var sak har sin tid funkar det mesta bra. Just nu sover E oroligt - inget bra läge för att planera in ens en enkel filmkväll idag alltså. Istället läge att passa på att sova ikapp gårdagens förlorade sömn och bygga upp reserver inför eventuella sömnproblem de närmaste nätterna.

Men först blir det semlor. Eftersom vi har nybakade semelbullar hemma (maken som gjort dom) så gissar jag att det blir svårt att hålla sig till en... :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

De dagarna är verkligen inte roliga!



Min natt var inte något vidare själv, men det berodde helt och hållet på mig själv.

2010-02-02 @ 17:38:32
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0