Snorigt igen

Här i huset har förkylningarna avlöst varandra de senast veckorna. Alltid är det någon som är lite rosslig känns det som. Hittills är det bara jag som klarat mig.

Förra vckan var E hostig och febrig om vart annat och sov ungefär lika dåligt som hostiga ettåringar brukar göra. Nu har hon blivit bättre men istället har L´s snuva kommit tillbaka (efter att ha varit nästan försvunnen i drygt en vecka). Men "bättre det". För L innebr det ju iallafall ingen större påverkan på sömnen.

Som tur är har båda barnen (specielt L) plötsligt fått ett helt enormt ritintresse så de har det rätt ok trots att vi nästan bara varit inne sista tiden (främst eftersom E varit så febrig/hostig). De kan sitta hur länge som helst och rita - eller för L´s del snarare "skriva". Hon gör långa rader med blandade bokstäver. Och hon försöker skriva enkla saker som sin systers namn (får oftast med de rätta bokstäverna men i fel ordning). Och hon försöker hålla mig fullt sysselsatt genom att hela tiden be mig att skriva ord efter ord efter ord på en lapp som hon sen skriver av. Så trots deras ritande är jag fullt sysselsatt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0