Tacksam över mina snabba förlossningar

Min stora förlossningsskräck är ju att inte hinna till sjukhuset och tvingas föda barn i bilen. Att jag är rädd för det beror ju på att mina tidigare förlossningar gått fort - och slutskedet till och med extremt fort. Två-tre krystvärkar per unge. Och att barnmorskorna sagt att det är osannolikt (om än självklart inte omöjligt) att jag någonsin kommer att ha en segdragen förlossning.

Nu sitter jag och tittar på "Förlossningskliniken" på TV och inser att motsatsen till mina snabba förlossningar inte är att önska heller. Fy så hemskt att ligga i timme efter timme och försöka krysta ut en unge som inte kommer ut. Det måste ju vara värre än att den i princip flyger ut inom några minuter efter första "kryst-känningen" (även om det också är lite obehagligt på sitt sätt - det blir så plötsligt och snabbt). Att krysta och krysta och inget händer - trots hjälp av sugklockor och tänger och allt möjligt. Vilken skräck. Det vill jag helst slippa.

Jag vill gärna ha en till likadan snabb och enkel förlossning som de två tidigare varit. Och helst då inte i bilen förstås... :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbart när allt går så fort!



Min första tog 11 timmar, och det anses ju ganska snabbt för att vara första gången. Men det skulle ha gått mycket snabbare om det inte hade varit lite problem under vägen. Vi vände A en vecka innan förlossningen, och huvudet låg inte rätt under förlossningen heller. Det slutade med sugklocka. Min andra förlossning gick desto snabbare.

2010-02-26 @ 12:29:25
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0