Skogsutflykt

Idag har vi varit på utflykt i skogen i min "hemby". Vi har haft A i vagn och gått en riktigt lång promenad i det fina vädret. (Lång med två-åringsmått mätt iallafall).

Jag tycker om att vara i skogen och åker ungefär hundratusen gånger hellre dit än till "Leos lekland" och liknande "nöjen". Även barnen har haft en trevlig förmiddag tror jag. De har placerat medhavda sockeritar på myrstigar och studerat hur myrorna flockats på dem och de har samlat grejer. Särskilt E har samlat många grejer. Ibland hade hon båda händerna helt fula med små pinnar, kottar, stenar och annat. (Förr eller senare måste man väl bevista något skränigt lekland också - men så länge jag slipper är jag bara glad). :)

Det blev någon liten tår också dock - då L av någon anledning blivit lite rädd för myror under senare tid. De är helt ok så länge de inte kryper på henne, men om en myra kröp upp på L´s sko så tyckte hon det var ganska hemskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0