Grönsaksodling

Nu är vi alla i huset lediga. Jag är föräldraledig, maken har semester, L har sommarlov... Och de två minsta har ju inget att ta ledigt från.

Dagen inleddes med en skön morgonpromenad med bland annat ett längre stopp på biblioteket för högläsning och hemlån av böcker. När vi kom hem hade "tack för uppvaktningen"-korten som jag beställt från "Qpix" kommit. De var snabba måste jag säga - jag gjorde beställningen i fredags.

För en stund sedan tog jag och L en promenad för att lämna kort i brevlådan hos de mest närboende av uppvaktarna. Bland annat gick vi förbi mina föräldrar - där hon naturligtvis ville stanna. Så hon blev kvar där. Skulle kolla på morotsplantor, äppelträd och annat med mormor. Det är bra tycker jag. Det skadar liksom inte att få se hur mat "blir till" - att den inte bara tillverkas på fabrik och sedan inhandlas i butikshyllor. Båda våra äldsta barn har under somrarna fått följa mormors bär, äpplen m.m. från kala kvistar till blad och knoppar och sedan blommor och bär.

När nu L var borta på roligheter tog maken med sig E ner på stan för en fika och lite klätterväggsklättrande så att även hon fick göra något kul (i gallerian här i stan finns en liten klättervägg för barn). Det gäller ju dessutom att se till så att alla barnen får lite egentid med oss föräldrar då och då...

Själv blev jag kvar ensam hemma för att amma bebis.



"Tackkortsbilden"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0