Borta bra men hemma bäst

Jag har varit på konferens de senaste dagarna. God mat och riktigt intressanta föreläsningar (bland annat en del om hur det kunde bli som det blev med Quick).

Skönt med en hotellsäng, otur bara att jag numera verkar ha en inbyggd klocka som väcker mig vid sextiden oavsett vad). Men det jag gillar bäst med att bo på hotell är frukosten. Det är så lyxigt med det stora urvalet... Fast får jag välja så äter jag nästan alltid helst hemma - trots ett avsevärt mindre varierat frukostutbud.

Det är självklart roligt och avkopplande att ibland åka iväg på den här typen av tillställningar men jag hör inte till dem som hoppar på alla chanser att få åka iväg - snarare tvärtom. Jag vidareutbildar mig gärna och är tacksam för att ha en arbetsgivare som aldrig skulle neka mig det. Jag åker dessutom gärna även på de mer socialt betonade träffarna och konferenserna. Dock inte hur ofta som helst. Borta bra men hemma bäst liksom...

Just denna konferens har varit riktigt trevlig och givande. Det är kul att träffa kollegor från andra orter, äta gott och lyssna på intressanta föredrag. Men just nu känns det skönt att ligga hemma i soffan och slappa iklädd mysbyxor. :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jobb i all ära, men visst är det hemma som man vill vara. Inte för att jag får bo på hotell i och för sig...



Svar: Hua! Skulle inte klara av att bo längre norrut tror jag...

2010-03-20 @ 19:53:11
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0