Snälla styvmödrar?

Här om dagen läste jag "Hans och Greta" för L när hon skulle sova. Efteråt såg hon ovanligt fundersam ut så jag frågade vad det var hon tänkte på.

"Tänk om du åker utomlands jättelänge så att pappa tror att du är död och så tar han en styvmor istället. Och sen när du kommer hem så har hon lämnat mig och E i skogen?" svarade hon.

Stackars liten som grubblade på sånt. :)

I allafall så svarade jag att jag inte någonsin tänkt vara borta så länge så att pappa tror att jag är död. Nästa fråga blev då "Men om du dör på riktigt då och pappa tar hit en styvmor som lämnar oss i skogen?".

Jag förklarade att jag inte tänkt gå och dö och om pappa någonsin tar hit en "styvmor" så lovade jag att han inte skulle ta en som var så elak att hon lämnade hans barn i skogen.

L´s svar på det var att "men det finns inga snälla styvmödrar".

Det märks att hon lyssnat en del på sagor som ´"Askungen" och "Hans och Greta" - just dessa (och andra klassiker) är vanliga som godnattsageönskemål från henne. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0