Magi

Linda, som numera är journalist och bloggare på NSD, och jag var en gång i tiden kollegor. I en branch där ingen av oss numera arbetar. Hon var redan då en sådan sorts person som blev duktig på det mesta hon företog sig. Inom vitt skilda ämnen. Men att hon kunde trolla - det visste jag inte. :)

Hon verkar ha minst sagt magiska krafter. Jag läser nämligen i hennes blogg att hennes barn är knäpptysta när hon pratar i telefon. Det framstår i mina ögon som helt mirakulöst. :)

Här i huset är telefonen ett tecken på att "nu ska det härjas". Oavsett hur lugna barnen är före telefonen så blir de vilda. Så fort någon av oss pratar i telefonen så avbryts eventuella pusselbygganden eller andra lekar. Istället börjas det springas. Och stojas. Och hängas och klängas.

Danstricket verkar fullkomligt makalöst. Och torde föranleda att något stort pris tilldelas Linda. :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Här hemma blir det krig om att få prata i telefonen så fort det ringer. Det spelar ingen roll om man berättar att det inte är någon de känner.

2010-11-10 @ 17:29:15
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: M

Så är det här oxå ibland. Krig om luren - eller annars allmänt vildliv. :)

2010-11-11 @ 18:17:53
URL: http://minareflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0