Njutardag

Sedan A fick problem med blod i bajset har jag ju börjat äta strikt mjölkfritt. Och det verkar ha hjälpt. Nu är det snart en vecka sedan det sist var blod eller slem i hennes bajs.

Men för att veta att det är den ändrade kosten som gett resultat så bör man testa att låta henne få i sig mjölk och se vad som händer.

Eftersom vi hade dop - med goda smörgåstårtor - idag så har jag passat på att göra detta till testdag. (Igår när jag gjorde tårtorna provsmakade jag rörorna på samma sätt som vinprovare sägs göra; smaka, spotta ut och sedan skölja munnen. Jag ville inte ge A mer än en dag med mjölk). :)

Men idag har jag ätit tårta. Och nu passar jag på att äta goda, lyxiga chokladpraliner som vi fått av min bror och hans sambo.

Imorgon är det tillbaka till mjölkfritt. Och sen blir det så för en tid framöver. Ett år om A vill amma lika länge som L gjorde. Ett halvår om hon väljer att göra som E. Men hon är ju en egen person så det kan ju bli vad som helst däremellan. Eller ännu längre eller kortare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0