Fyra viktiga val idag

Dels ska det avgöras vem som ska regera vårt land de kommande fyra åren. I det valet är det viktigt att rösta rätt - men io år tycker jag nog det är allra viktigast att inte rösta fel. Jag har bestämt mig för vem som ska få min röst och jag hoppas att det lag som partiet ingår i vinner valet. Eller att de andra laget vinner. Huvudsaken är dock att någon vinner så att vi inte får en situation där missnöjespartier som synes gå in för att skapa oreda inte får något att säga till om.

Två andra val som det ska läggas röster i är kommunalvalet och landstingsvalet. I kommunalvalet har jag bestämt mig men när det gäller landstingsvalet så blir det nog tyvärr ett impulsbeslut vid vallokalen.

(Sen vet man ju aldrig om min kompis L, vars familj vi traditionsenligt brukar promenera till vallokalen med, lyckas övertyga mig om att rösta annorlunda än jag tänkt) ;)

Det sista av dagens alla val är kanske lite mer betydelselöst än de andra. Det valet gäller vem som ska vinna den fina kameran i Fototriss tävling. Jag har ju gått till final och hoppas så klart på att få vinna - även om jag inser att det är hård konkurens. Om ni gillar mina bilder på en ledsen liten tvååring så gå gärna in och rösta på mig (nr 91) här.

(Bilden är som synes lånad från Aftonbladet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0