Smakportioner



I helgen när jag storhandlade passade jag på att köpa några puréburkar och gröt till sen när A ska få börja äta "riktig" mat. Och en pipmugg så hon kan dricka lite vatten. Inte ännu. Men om ett par veckor blir det nog dags för första smakportionen så att hon någon gång efter eller omkring halvårsdagen kan äta lite puré till lunch eller middag. Och en portion gröt före sista amningen för kvällen.

Som med de andra barnen hoppar vi över välling. Vi har kört med gröt istället. Just för oss har det passat väldigt bra. Vi har sluppit köpa nappflaskor. Och dessutom tror jag att grötätning konkurrerar mindre med amningen än vad välling i nappflaska gör. Och jag vill gärna behålla amningen ett tag även efter det att vi introducerat vanlig mat. Jag inbillar mig även att gröt med sin fastare konsistens ger större mättnadskänsla än välling - men det kan som sagt vara inbillning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0