Hemma igen


Åter på norrbottnisk mark sedan igår kväll. Med ett diplom i bagaget, en examen rikare.
Det känns skönt. Veckor av hårdplugg är över (ve och fasa för tanken att ladda om och förtsätta läsa nu, som det skulle ha blivit om jag inte hade godkänts igår).

Nu finns åter tid till annat. En sak som jag saknat mycket  under den senaste tiden är att ha någon stund över då och då till kursermsa i Visuell kommunikation och Digital bildbehandling som jag läser den här terminen.

Igår firade jag min nya examen med lite shopping innan jag lämnade huvudstaden. Det blev varsinn tröja åt de två äldre av döttrarna och två klänningar till yngstan. När jag kom hem stod det vackra blommor från mamma och pappa på köksbordet.

Idag har jag firat genom att bjuda över mina föräldrar på mat och dryck. De verkar ha missat att det är jag som tagit en examen - jag och maken fick nämligen en gemensam present av dem. ;)
Men det är väl i och för sig rätt, som de sa så är det ju i viss mån maken som möjliggjort studerandet genom att dra ett tyngre lass hemma... Presenten var iallafall väldigt uppskattad och kommer att bli till stor glädje för oss båda. Det är inte ofta vi tar oss iväg på restaurangbesök. :)

Ikväll fortsätter jag och maken "firandet" med oliver, kallrökta charkuterier och ett gott rödvin.

Imorgon  är en annan dag och då övergår vi till att fira vår nyblivna femåring istället. Barnkalas står på schemat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0