Ingen vanlig dag idag

För idag fyller vår äldsta dotter år. Herregud vad stor hon blivit. Och vad fort det gått. Om inte ens ett halvt dygn är det fem år sedan jag födde mitt första barn. Just nu för fem år sedan var vi på förlossningsavdelningen för kontroll men skulle precis åka hem igen. Sen blev det en ganska smärtsam eftermiddag hemma för mig (mestadels tillbringad i duschen) medan jag väntade på att maken skulle sluta jobba kl 17 (varför jag nu väntade på det - han hade ju självklart kommit hem om jag hade ringt och sagt att vi borde åka tillbaka till förlossningen.) :)

När han väl kom hem blev det iallafall en ganska omgående avfärd, efter vattenavgång och efter att vi hade ordnat med lite småsaker som skulle fixas hemma  (typ en bänkskivsleverans som skulle komma den dagen). Det var dock tur att det inte drog ut mer på tiden än det gjorde för inte ens 1,5 timme efter att vi kom till förlossningen så var lilla L ute.

Det var den här dagen för fem år sedan.

Den här dagen idag ser annorlunda ut.

En lycklig L hittade en bild på sig själv i tidningen i morse och kunde själv läsa att det var en gratulation till henne från mormor och morfar. En likaledes lycklig L har gått till dagis idag och har med sig några meloner. I flera dagar har hon sett fram emot att få bjuda sina kompisar på melon. Hon har längtat så efter den här dagen. Jag hoppas, hoppas, hoppas den blir så bra som hon önskat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0