Späckad dag idag


Tidig morgon:
Klädde två barn i galon från topp till tå. Ett barn för vila i vagn. Oc mig själv i gummistövel-outfit. Sen lek och arbete ute på gården.

Förmiddag:
Byta ytterkäder. Sen besök hos min farmor. Alldeles för länge sedan sist. Som vanligt.
L och E överlämnade påskkort och påskägg som de målat själva. Jag överlämnade en påse kakor som jag bakat.

Efter det: Lunch.
Omelett - för att få några fler tomma ägg som barnen kan måla.

Ett par timmar senare:
En ridolycka i vårt TV-rum. E på hästryggen, L försökte dra hästen. Hästen stegrade. E föll av. Och fick riktigt ont i armen.

Ännu en timme senare...
Hade E fortfarande lika ont direkt något vidrörde armen. Vägrade använda armen. Ville bara ha den hängande vid sidan. Så det blev ett besök hos doktorn. Inget var brutet, men troligen lite ur led.

Efter det:
Handla glass till sjuklingen. Laga en försenad middag. Duscha och söva barn.

Kommentarer
Postat av: Erika

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 18:58:15
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0