Många brev idag

Idag har barnen fått massor med rolig post. I brevlådan låg det ett kuvert från min faster och ett till L utan avsändare, med fina teckningar på. Dessutom gav min mamma och pappa dem varsitt kuvert.
Brevet från min faster var till alla tre, och eftersom L hade fått ett eget brev så fick E ansvara för öppnandet. Och i det fanns en alldeles underbart fin liten julkalender i form av ett julkort. L och E ville genast öppna alla luckor men det fick de inte :) Men varann var under resten av december.

Brevet till L var hennes första "riktiga brev från en kompis". För ett tag sedan ville hon skriva till min kompis dotter I, en tjej som är ett år äldre än L och som L träffat tre gånger i livet, men de har alltid haft kul när de väl träffats. Vi köpte brevpapper och L skrev och frågade om I vill hälsa på henne. Och idag kom alltså svaret:


L blev mycket glad :)

Sist men inte minst har alla tre fått ett julkort av mina föräldrar. Det är tradition att de får varsitt kort som spelar av dem, tror de fått det alla år de levat. Glädjen var stor även över dessa kort. Och vi har lyssnat på plinkande julsånger ganska länge idag... :)


A med sitt kort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0