Fixa rummet

Fyraåringen brukar ibland se på ett TV-program som heter Fixa rummet. I programmet åker de hem till olika barn och fixar deras rum.

Igår sa dottern yill mig att "när Isabelle kommer hit vill jag ha fladdermöss på väggarna". Jag förstod ingenting. Tänkte att Isabelle kanske var någon kompis som hon vill ha besök av och att hon önskar sig fladdermöss inför besöket.

Sen förklarade dottern att Isabelle ju är tjejen som åker runt och fixar rum i Fixa rummet. Dottern vill henskt gärna att hon ska komma hit - jag har dock förklarat att hon inet så ofta åker så långt och att det är många, mångta barn som skriver till henne - att hon inte hinner till alla.

Dottern ville dock skriva ett brev och satte sig och skrev i Word.

isabel  jag  vil  at  du  ska  koma  til  linnea 

du  ska  måla    flade  mös  på  taperten

och  du  ska  måla  skrivb  odt       prikit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0