Andra uppsättningen bilder

Efter att ha provfotograferat en docka släpade jag istället fram yngsta dottern framför kameran.

Jag hade bråttom. Ville komma igån snabbt. Så jag struntade i att hon var smutsig i ansiktet. Syftet var ju att lära mig använda bilxarna. Sannolikheten att det skulle bli någon bild som går att använda var ju liten. Och då duger det ju lika bra med smutsig modell som med ren.



Originalbild. Alldeles för mörk bakgrund. Iallafall när tanken var att få den vit.
Väldigt uppenbart att något måste ändras. :)

Och varför är den så extramörk i nederkant? Jag vet att jag läst om det någonstans. Läst hur man ska göra för att undvika problemet. Men minns inte var, så det blir till att leta.





Bilden efter att jag ljusat upp den lite. Bättre. Men fortfarande för mörkt.
(Dessutom vore det ju trevligast om man kunde få till bakgrunden rätt redan vid själva fototillfället).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggtoppen.se
RSS 2.0